We trokken niet naar Horeca Expo om te verkopen
- Amaury Marescaux

- 4 dagen geleden
- 2 minuten om te lezen
COMMENTAAR – Niet om te pitchen, alleen om te luisteren. Wandelend door de gangpaden van de beurs ving het team van Gondola Foodservice ondubbelzinnige signalen op dat de sector niet uit is op een nieuw discours, maar op harde feiten en cijfers. Dit is waarom we hebben besloten om ons over de gegevenspuzzel te buigen.

"Alleen wie gek genoeg is om te denken de wereld te kunnen veranderen doet dat ook," zei Steve Jobs ooit. Het is een variant op de baseline van de Think Different-campagne.
Gondola Foodservice was aanwezig op Horeca Expo, duidelijk zichtbaar in het typische oranje, met onze inmiddels beroemde Rubik's Cube, symbool van het GFS-gegevensmodel.
We gingen er niet naartoe om te verkopen. Wel om te luisteren.
Op zoek naar inzicht in wat onze (toekomstige) klanten 's nachts wakker houdt. Om te horen wat de sector verlamt. En om te ontdekken hoe we samen onbenutte opportuniteiten kunnen aanboren.
Het antwoord is duidelijk: foodservice heeft een eengemaakte, betrouwbare en consistente referentiebron nodig. Omdat daar het antwoord op de fundamentele vragen begint. Hoe groot is mijn markt? Hoe ontwikkelt hij zich? Wat is mijn marktaandeel?
Als we geen meetgegevens uit de sector hebben, kunnen we hem ook niet transformeren.
Sommigen zeggen dat we het onmogelijke nastreven. Welnu, geen enkele grote transformatie is ooit begonnen met pessimisme. De tijden en de technologie veranderen snel. Samenwerking is de taal van morgen.
Ja, de uitdaging is immens. Maar de sector wil in beweging komen en dat zullen we samen doen.
Want het onmogelijke blijft alleen maar onmogelijk ... tot iemand er anders over beslist.
Dit is nog maar het begin.
Schaar je mee achter de beweging.
🔸Maaltijdbezorging: Knokke geeft vier keer zoveel uit als Brussel centrum 🔸... 🔶 Sectorale verslagen :























