top of page

Cup Pasta strijkt neer in Antwerpen en versterkt zijn nationale ambities

De Belgische pastabarketen Cup Pasta opent in Antwerpen, op de Sint-Jacobsmarkt een nieuw verkooppunt. Het is na Leuven de tweede vestiging in Vlaanderen voor het merk, dat een strategie van methodische expansie volgt en al voet aan de grond heeft in Brussel en Wallonië.

Photo : Cup Pasta
Photo : Cup Pasta

Het merk is in 2016 door Michel Colpan opgericht binnen de CGN-groep en bouwt voort op een drievoudige belofte: kwaliteit, snel en gepersonaliseerd. Het model is gebaseerd op een formule die zich aanpast aan de vraag: 8 soorten pasta, 10 zelfgemaakte sauzen, 4 portiegroottes en verschillende toppings. De ervaring, zowel voor wie afhaalt als ter plekke eet, situeert zich op het snijvlak tussen snack, restaurant en fastfood.


De opening in Antwerpen markeert een nieuwe fase in de groeistrategie. Dit verkooppunt heeft echter een bijzonder kenmerk: het is de eerste 100% halal Cup Pasta, een positionering die de doelgroep in stedelijke gebieden zou kunnen verruimen.


Voorlopig heeft Cup Pasta vestigingen in Brussel, Charleroi, Luik, Bergen, Leuven en nu ook Antwerpen, maar het wil uitgroeien tot de grootste pastarestaurantketen in België. Met zijn intrede op de competitieve maar dynamische Antwerpse markt kan het merk zich positioneren als een nationale speler. Lukt het hier, dan kan het zich voorbereiden op een bredere expansie in Vlaanderen.


De uitdaging is nu om op deze reputatie voort te bouwen in een snel veranderend cateringlandschap, waar personaliseerbare maaltijden, betaalbaarheid en snelle service de norm worden. De volgende logische stap is volgens Cup Pasta een verdere expansie, “in Vlaanderen... en daarbuiten”.Al valt nog te bezien of het model de test van de hevige concurrentie en de rendabiliteitsvereisten in nieuwe markten zal doorstaan. En bovenal of het een Nederlandstalig publiek kan aanspreken.

bottom of page