Bruno Foodcorner trekt zich terug uit West- en Oost-Vlaanderen
- Gondola Foodservice
- 1 dag geleden
- 2 minuten om te lezen
De Limburgse ondernemersfamilie Bruno sluit zijn lunchbars in de treinstations in West- en Oost-Vlaanderen. Ze wil zich focussen op groei in Vlaams-Brabant en Antwerpen.

Group Bruno kondigt aan dat het vanaf 15 september de Bruno Foodcorners in de NMBS-stations van Sint-Niklaas, Brugge, Roeselare en Gent-Dampoort zal sluiten. Voor die locaties wordt actief gezocht naar een overnemer. Daarmee verlaat de ondernemersfamilie het plan om de lunchketen in heel Vlaanderen uit te rollen. De focus ligt nu op groei in Vlaams-Brabant en Antwerpen. In die provincies kocht Bruno Group eerder dit jaar negen tankstations van de groep Celis. In Limburg, de thuisprovincie van de groep, klinkt de naam Bruno als een klok.
“In 2020 hebben we in Genk onze eerste Bruno Foodcorner in een NMBS-treinstation geopend, met een concept gericht op snelle foodservice en take-away. In de jaren daarna volgden locaties in Oost- en West-Vlaanderen. Ondanks de inzet van onze teams, merkten we dat de dynamiek en het publiek in deze stations minder goed aansloten bij ons Bruno-concept,” zegt Angelo Bruno van Group Bruno. “We hebben daarom beslist om onze strategie te heroriënteren en onze groei elders voort te zetten.”
“De Bruno Groep focust opnieuw op zijn kernactiviteit: tankstations”
De sluiting van de vier lunchbars verandert volgens de familie niets aan de bredere ambities. Het is nog steeds de bedoeling om in 2030 op 50 vestigingen van Bruno Foodcorner uit te komen. Na de sluiting van de vier vestigingen, valt dat cijfer terug naar 25. “Dit is geen stap terug, maar een heroriëntatie om sterker te groeien,” aldus Angelo Bruno. “Vanuit Limburg breiden we geleidelijk uit naar Vlaams-Brabant en Antwerpen. Deze regio’s sluiten beter aan bij ons bestaande netwerk en geven ons de kans om onze merkbekendheid verder te versterken. Op termijn willen we ook opnieuw actief worden in Oost- en West-Vlaanderen.”
“De Bruno Groep focust opnieuw op zijn kernactiviteit: tankstations. Door de elektrificatie brengen consumenten er meer tijd door, maar komen ze er minder vaak – een verandering die de behoeften hertekent en nieuwe kansen creëert voor uitbaters van tankstationwinkels,” aldus Amaury Marescaux, CEO van Gondola Foodservice.