Martine Rooselaers treedt toe tot de raad van bestuur van Gondola Foodservice
- François Remy
- 23 jun
- 2 minuten om te lezen
Martine Rooselaers, voormalig Senior Vice-President bij NielsenIQ, deelt voortaan in de raad van bestuur van Gondola Foodservice haar kennis en expertise. Die liggen vooral op het vlak van strategieën gebaseerd op gegevensanalyse en transformatieve technologieën zoals AI.

“Op de tweede plaats staat de eerste verliezer” Het devies van Martine Rooselaers weerspiegelt exact haar competitieve persoonlijkheid en haar professionele filosofie van uitmuntendheid. Vier decennia aan ervaring in de FMCG-industrie verwierf ze in verschillende sleutelfuncties, zowel op commercieel als op algemeen managementniveau.
De afgelopen vijftien jaar gaf ze leiding aan de wereldwijde activiteiten van het internationale marktonderzoeksbureau NielsenIQ. “Ik was er verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van platforms, waarbij gebruikgemaakt werd van kunstmatige intelligentie en machine learning, om processen in 80 landen te standaardiseren en te automatiseren”, een initiatief dat ze als motor ziet achter het versnellen van productimplementaties, “en met garanties op een onberispelijke kwaliteit”.
Als een van de belangrijkste leidinggevenden van NielsenIQ heeft Martine Rooselaers het managementteam en de raad van bestuur geadviseerd en klanten geholpen om hun bedrijfsresultaten te maximaliseren, door optimaal gebruik te maken van de gegevens van het bureau.
Haar professionele gehechtheid aan teamwerk en samenwerking met klanten sluit op een natuurlijke wijze aan bij de waarden van Gondola Foodservice (GFS).
“Medewerkers op één lijn brengen zodat ze kunnen bijdragen aan de missie van het bedrijf, senior managers begeleiden opdat ze zich onderdeel voelen van een winnend team, en ervoor zorgen dat ze een duidelijke visie hebben op de waarde die we bieden aan klanten, zowel fabrikanten als retailers, dat alles boeit me mateloos”, vertelt Martine Rooselaers. “Ik werk graag met klanten omdat je dan echt kunt zien hoe ze zinvol gebruikmaken van onze gegevens en hoe ze er beter van worden en het verschil maken voor hun eigen klanten.”
De komst van Martine Rooselaers in de raad van bestuur van GFS betekent een belangrijke stap voorwaarts voor het bedrijf, dat zich positioneert als een belangrijke speler op het gebied van innovaties en prestaties in de foodservicesector.
“Martine is een enorme aanwinst voor het unieke datamodel dat we uitbouwen in samenwerking met Sparkers. Een model dat financiële, transactionele en gedragsgegevens samenbrengt om de sector te transformeren”, vertelt Amaury Marescaux, CEO van Gondola Foodservice. “Haar scherpe ideeën en positieve energie geven het avontuur nu al een nieuwe dimensie.
Het dynamisme van Martine Rooselaers blijkt aanstekelijk. Dit is zeker een erfenis uit haar verleden als nationaal basketbalspeelster en een bijkomende bron van inspiratie voor de teams en partners van Gondola Foodservice.