Sushi, de eerste hongerige goesting na de bevalling
- François Remy
- 9 mei
- 1 minuten om te lezen
Leuke marketing: een kleine marktactiveringscampagne voor Takeaway.com. En slim gezien, een paar dagen vóór Moederdag.

Wat staat er op het menu na de bevalling? Twee op de vijf zwangere vrouwen (42%) plant dat vooraf, aldus Takeaway.com, dat 366 zwangere vrouwen tussen 25 en 35 jaar verspreid over Vlaanderen, Wallonië en Brussel heeft ondervraagd.
Negen maanden selectief eten, om een aantal problemen te voorkomen, zou aanstaande moeders doen dromen van sushi (29%) en broodjes met filet américain (25%). Wat ze tijdens de zwangerschap het meeste missen zijn rauwe en niet-gepasteuriseerde producten (vlees 33%, vis 28%, belegen kazen 14%).
Die verboden genoegens proberen ze te vergeten door vooral te bezwijken voor zoete lekkernijen: chocolade, snoep en gebak (50%), op ruime afstand gevolgd door chips en andere hartige snacks (26%).
Maaltijdbezorgplatform Takeaway grijpt deze leuke kleine enquête aan om er ook een symbolische activeringsactie aan te koppelen. De eerste 100 kersverse moeders die in mei bevallen in de grote steden waar Takeaway actief is, ontvangen een waardebon van 30 euro om na de geboorte meteen een postnatale ‘inhaalmaaltijd’ te bestellen.
"We willen er immers zijn voor onze consumenten, op ieder moment", besluit Siska de Lombaerde, Country Director Belux bij Takeaway.com.